A+
A-
Wersja kontrastowa
Starostwo Powiatowe w Gostyniu




 Drukuj

Pozwolenie na rozbiórkę

Czas realizacji

• Jeżeli inwestor spełni określone wymagania, organ administracji architektoniczno-budowlanej wydaje decyzje o pozwoleniu na budowę nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o czym inwestor zostaje powiadomiony (art. 35 §3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego) • Do określonych wyżej terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu (art. 35 § 5 Kpa). • W przypadku braku kompletu dokumentów, załączników do wniosków itp. Braków formalnych, wnioskodawcę wzywa się do ich uzupełnienia w terminie7 dni od daty otrzymania wezwania. Nieusunięcie braków podanym terminie powoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania (art. 64 §2 Kpa)

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie pozwolenia
2a) zaświadczenie potwierdzające wpis projektanta na liste członków właściwej izby samorządu zawodowego i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej itd. - zgodnie z zaznaczonymi pozycjami we wniosku,
2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
3. Szkic usytuowania obiektu budowlanego.
4. Opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych.
5. Opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia.
6. Pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi (np. Konserwator Zabytków, Powiatowy Inspektor Sanitarny, Ochrona Środowiska, Straż Pożarna).
7. W zależności od potrzeb, projekt rozbiórki obiektu.
8. W przypadku działania osoby drugiej w imieniu inwestora należy przedłożyć udzielone przez niego pełnomocnictwo.

Opłaty

1. Opłata skarbowa:
- za pozwolenie na rozbiórkę - 36,00 zł
- za udzielone pełnomocnictwo - 17,00 zł

UWAGA! Rozbiórka budynków mieszkalnych zwolniona z opłaty skarbowej (Dz. U. z 20189r., poz. 1000 ze zm).

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni licząc od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie składa się w sekretariacie Starostwa - pokój nr 22.

Podstawa prawna

art. 31 i 33 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 ze zm.), art. 104 oraz 107 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z  2023 r., poz. 775.).
© 2024 Starostwo Powiatowe w Gostyniu
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce