Lokalizacja zjazdu na drodze powiatowej
Kogo dotyczy
Wnioskodawca.
Czas realizacji
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego organ administracji publicznej zobowiązany jest załatwić sprawę bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania administracyjnego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu - (wniosek PDF do pobrania poniżej).
2. Mapa sytuacyjna w skali 1:500 lub 1:1000.
2. Mapa sytuacyjna w skali 1:500 lub 1:1000.
Opłaty
1. Wydanie decyzji zezwalającej na lokalizacje zjazdu jest bezpłatne, jeśli budowa lub przebudowa zjazdu związana jest z budownictwem mieszkaniowym (art. 2 ust. 1 pkt 2 Ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.). W przeciwnym wypadku opłata skarbowa wynosi 82,00 zł.
2. Od udzielonego pełnomocnictwa – 17,00zł
2. Od udzielonego pełnomocnictwa – 17,00zł
Tryb odwoławczy
Od niniejszej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
w Lesznie za pośrednictwem organu wydającego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Podstawa prawna
art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku-Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2013r. poz. 267 ze zmianami), art. 29 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 260 ze zmianami), oraz § 77 i 79 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 poz. 430).